Mitos rerambut sotong




Title : Mitos rerambut sotong

Medium : paper, pen dan photoshop

Technique : memasukkan benang ke dalam lubang jarum





Tumpukan perhatian!

Lihat lukisan selama 5 saat..ikut kiraan saya.



1!....................2!......................3!.....................4!....................5!



Sekarang, dengan pantas alihkan pandangan anda ke gambar pemilik blog pada sudut kiri skrin kalian. Dan bayangkan beliau menyebut kata-kata ini;

"Hello! Saya OtakKapasitiRendah, orang cakap saya hensem, tapi sebenarnya saya tak pun."


Tahukah kamu, rambut beliau itu tidak palsu? Jika anda samakan rambut itu dengan sotong pada lukisan diatas pun, still dia cool aje. Kerana pada hemahnya, telah dijadikan tuhan sajaklah rambut itu untuk beliau, sedangkan tuhan itu sememangnya maha adil dan mengetahui. Dan dia menghormati keputusan tuhannya itu.

Diriwayatkan lagi, kesamaan dengan rajah tertera diatas. Adalah benar, rambut lagak sotong beliau itu telah menarik pelbagai golongan untuk mendekati (mengkaji?). Tak kurang juga bencana. Bayangkan juga kapal terbang -kapal terbang tersebut umpama lalat atau lebah yang cuba menyelamatkan rakan mereka yang tersesat. Ahhh~ fenomena yang menyentuh.

Walau beribu kenangan masih tersekat didalam gumpalan rambut itu, ianya (rambut sotong) akan dipotong jua, demi meringankan beban si pemilik. Sila senyap selama seminit bagi menghormati pemergian rambut sotong beliau. Terima kasih.






P/S:: Rambut yang dipotong boleh tumbuh balik, tolong kata itu bukan mitos?




13 comments:

  1. MatematisMuda said...:

    benar
    ia sahih
    bukan mitos

    tak percaya tengok rambutku
    walau berkali kukata
    "jangan tumbuh!"
    dia tetap tumbuh
    huhu

  1. erkk said...:

    erk

    u gunting rambut?

    hilang imej rambut laki idaman i

  1. :: ShikiN :: said...:

    amboi, perli nampak?

    xsudi nk potong rmbut ke?

    klu ptg rmbut dgn ati xikhlas xpela... xkesah pun...

    klu dh komplain mcm ni xpyh la buat...huhu!

    wlupun lukisan cantik tapi sedih gak :'(

  1. Fareenz said...:

    rambut kamu sama dengan rerambut sotong tu ke??

    atau kamu itu sama dengan sotong??

    kalau kamu sotong..apakah??

  1. Awek suh potong ekk...? ke bakal mertua? hahah...

  1. MusangKampung said...:

    aku notis rambut hg & hat tu. semua org adalah vain dari sebelum aqil baligh. sebelum din.

  1. MatematisMuda said...:

    Entri ini telah kupaut

  1. matematismuda: aku percaya, memang ada diceritakan pada lukisan di gua tempurung.

    erkk: saya bukan lagi laki idaman kamu. hah!

    shikin: ini hanya coretan kenangan. potong tetap potong. rimas macam bilik tak kemas dah ni. hehe!
    sedih sbb saya nak potong ke? heheh!
    ikhlas..keranamu.

    fareenz: saya tidak lembut, tetapi rambut saya lembut sangat mcm sutera korea.

    neem: dua-dua pun betul! haha!

    matematismuda: makaseh lagi.

  1. cip! said...:

    ehem..
    pendek pn hensem..
    ikut org jgk la..
    ehem..

  1. cip! : mmg trend org2 ensem la skang ni, dorng ske potong rambut pendek. heh! aku join kelab hang.

  1. :: ShikiN :: said...:

    sedey sbb nk potong sedey sbb xmau ptg...tapi xpe nasib dh ptg...thanx!

  1. Anonymous said...:

    nak print baju berlatarkan ini abang...pleasee

  1. puYenGtujunaM said...:

    ahhh...ia sebenarnye mitos aku ade berhampiran ngan ko waktu itu,,,,,tapi x pe aku anggap semua nye benar belaka,tp kpal terbang ko penumpang ko yg buat aku pecah perut..............lu hebat beb!kocari aku siapa aku....kalo dapat ade ganjaran!!!!!!!!!!!!