Jatuh atau terbang (tertonggeng)




Title : Jatuh atau terbang

Medium : Pen, paper and photoshop

Technique : saya sangat malas! Titik!




Kan dah selalu saya kata, saya seorang yang sibuk. Tengok la sendiri, dah hampir seminggu saya tak update apa-apa?. Kamu tak perasan pun? Ape? Tak ambik pot pun?


Bagus la. Saya pun malas nak tahu.


Niat awal saya, adalah mengemukakan entri untuk setiap dua hari. Atau semalas-malasnya dua entri seminggu. Minggu lepas menyaksikan graf prestasi entri blog ini paling teruk sekali. Dan harap-harap memang hanya sekali. (saja nak beritahu walau kamu tak peduli)


Hari ini saya pasang niat, akan buat entri setiap dua hari selama seminggu, bagi menghukum diri atas kemalasan minggu lalu. Kecuali, Saya malas. (yang ini pun kamu tak peduli)


Kalau bekas ketua Negara pun dah malas, saya apa lagi? Kita tengok dua hari lagi.


Mereka kata “Politic is like a game, once you know how to play, you can win”

Kata saya “Mereka itu, ialah golongan orang yang suka main-main”




Politik itu cerita fiksyen,

Kita bingung,

Sekejap dia jatuh,

Tiba-tiba dia boleh terbang.






P/S : : Jumpa anda lagi dua hari, doakan saya tidak malas.

12 comments:

  1. coffeeHolic said...:

    penuh simbolik entri kali ini

    coffeholic akan cuba menulis entri yang jujur begini


    lukisan itu jelas dengan ceritanya

    perlukah aku mengeluh dengan keputusan Tun itu?

  1. naji said...:

    aminn :)

  1. MatematisMuda said...:

    oy sape kata org tak peduli
    hangin aku tgk blog ko
    tgk2 blom upd8
    bukak lagi
    blom lagi
    ish budak otak ni bila nk upd8
    hehe

    ya
    aku doa ko tak malas lagi
    ngahaha

  1. axe said...:

    hehe. ini best. dan laen. wpun nasehat jojo (yg maseh terkilan namanya diambl dri haiwan itu) tidak diambil pot.
    dan din, politik tu aku rasa mudah. kita kan manusia. jangan bingung2

  1. :: ShikiN :: said...:

    :: lukisan 2 terlalu abstrak.. very nice! sgt bermakna ;)::

    xpyh masuk cmpur la hal2 politik ni.. buat sakit kepala je.. bukan dorg tau pun ape yg kite rasa.. mmg xslh la klu nk express ttg hal 2.. tapi my advice, just 4get it la.. now kite hepy hepy (ayat dari lang tengah) .. haha!

  1. coffeeholic: adakah selama ini entri kamu tak pernah jujur? yah! saya tertipu....keputusan tun itu adalah contoh kritik politik paling exkstrem pernah berlaku.

    naji: harap2 makbul. :)

    metematismuda: anda angka pertama yang peduli. terima kasih.hehe! saya belanja cokelat nnt.
    sila doakan sekali semasa kamu solat nnt. haha!

    axe: aku masih percaya dgn kebolehan aku axe. hehe! same goes to all of us, i hope.
    politik itu mmg tak susah, baru bincang kat kedai kopi, tengok2 dah berubah. hehe! sapa kata sembang kedai kopi tak mampu ubah apa2? heheh!

  1. shikin: terima kasih kerana masih suka..hehe! sangat bermakna rasanya.

    mmg tak nak masuk cmpur sgt pasal politik ni, tapi politik yang selalu mengganggu idup ini. terasa seperti terpaksa utk mengetahuinya. takpe, ape2 pun saya masih kekal hepy seperti sediakala.

  1. coffeeHolic said...:

    bukan begitu
    maksud coffeeholic entri yang membolehkan kita menyindir dlm bentuk ayat simbol, atau tersirat, mahupun gambar kerana kita jujur.


    coffeeholic tidak pernah berpura dlm segala hal

    InshaALLAH...
    itu satu janji...

  1. erkk said...:

    i suka rambut u
    i suka gak lukisan u
    tp plg suke rambut


    p/s:da lama aku pendam..lega

  1. coffeeholic: owh~ maaf saya lembab. kapasiti otak saya terbukti rendah.

    insyallah..

    erkk: mcm tau2 je saya nak letak entri tentang rambut idolamu itu. hahah!

  1. erkk said...:

    six sense
    tuh tanda nye ada chemistry

    huh suke nye.!!

    mimpi indah i mlm nih heh

  1. :: ShikiN :: said...:

    eh, xberbunga2 pun? baca dgn xde prasaan... mcmane ek? hmmmm... hehe!

    utk menyedapkan ati, ade sketla berbunga cuma bunga 2 kungcup xkembang2...haha!