moving space





Title : moving space
Medium : rough paper, pen, and photoshop
Technique : teknik sapuan asas mentega keatas kepingan roti segar…
.
.
.
.
.
.
.
Saya dalam keadaan bersedia mahu balik ke kampung halaman di dalam sebuah kediaman estet. kami sekeluarga duduk dalam panorama yang agak hutan. Tapi keseronokan pulang ke kampung kini amat saya rasai, bersama papa memburu si ayam hutan. Ah~ seronok sungguh membunuh!.
.
.
.
*cerita seterusnya ada kena mengena dengan memburu, sila baca:
.
.
.
Seorang pakcik tua umurnya 80 tahun bersembang dgn saya, sama2 berkongsi bas pulang ke destinasi seterusnya. Dia kata kesihatannya makin bagus dalam umur begini, dia mempunyai seorang isteri berumur 20 tahun dan kini mengandungkan ananknya. Penuh bangga cerita si tua itu.

Aku kemudian memberi respon..”saya ada cerita pasal seorang pemburu yang sangat gemar memburu. Tiap-tiap hari dia akan memburu di hutan belakang rumah beliau. Satu hari, dia terburu-buru hentak memburu kerana sedikit terlewat. Semasa mencapai senapangnya, dia tersalah dan terambil payung isterinya tanpa sedar, lalu terus ke hutan”

“tak best la cite engkau ni, takde unsur seks ke?” kata pakcik kuat seks itu.

“sabar pakcik, I’m reaching the point now..” dengan sopan aku menjawab, aku lalu sambung lagi. “sesampai pemburu itu di hutan, dia telah terserempak dengan seekor beruang yang sgt lapar (berdasarkan perutnya yang kelihatan kempis sedikit) dan menerpa kearahnya dengan niat mencederakan beliau. Dalam panik, pemburu itu mengangkat payungnya dan cuba menarik picu. Tiba-tiba beruang itu terkulai jatuh ketanah lalu mati...pemburu itu termangu-mangu”

“Mustahil! Takkan payung boleh tembak? Mesti ada orang lain yang tembak beruang tu!” bentak si tua kuat seks itu dengan nada “in denial” yang kuat.

“ABSOLUTELY!!” aku seraya membisikkan kata-kata ini betul di muncung cuping telinga kirinya.








p/s: moving space; ialah karya mengekspresikan perasaan ingin berpindah secara zahir dan batinnya keruangan yang lebih luas dan selesa. Perasaan yang terdapat keatas setiap insan melainkan anda insane. Menceritakan penerokaan jiwa dan otak kearah yang lebih bermakna. Ah! Sebenarnya aku hanya mahu hasilkan sesuatu yang cantik, itu saja tujuan utama!.

*cereka diatas dipetik dari sumber yang tidak diketahui…sila cari rujukan sendiri.
.
.
.
.
Niat membunuhku makin memuncak!

11 comments:

  1. Fareenz said...:

    agak tertarik dengan lukisan anda..
    ajar saya camne nak lukis bole??
    *wink*

  1. John Melawi. said...:

    memang cantik kan.

    boleh tolong?


    bagi pendapat tentang kehidupan seorang penulis muda dan baru ingin meceroboh industri hiburan dalam careka penulisan juga.

    pendapat dan cadangan pon boleyy..

  1. Dude, walaupun saya lambat 2 saat, akhirnya saya ketawa juga.



    Ahhh...finally. I've grown up.

  1. fareenz: thanx...practice makes perfect. practice lukis muka saya byk2 kali..smpi perfect..eheh

    john melawi: boleh tolong? saya xpernah belajar menulis dan saya xsuke membaca...apa pendapat anda tentang saya?

    neem: effect lmbt 2 saat itu mmg disengajakan..
    tahniah,u've finally grown up..

  1. John Hafiz said...:

    Hai, saya hanya ingin promote blog saya.

    Tak ada berminat terhadap tulisan merapu tak bertempat atau lukisan cakar ayam anda. Papai macha.

  1. :: ShikiN :: said...:

    susah betul lambt pick up...mintak maaf la ye...thanx explaine bagi paham...maklumlah budak2 lagi,xtau pape...haha!! =P

  1. Anonymous said...:

    bro,
    puas gua belek, idea lu pelik, gaya lu jelik, puas gua telek, gua bukan apek, lu tak merepek, at last gua tabik, any way lu adek.
    ad_apeng

  1. Santo said...:

    Adakah kerna saya belum mandi menyebabkan saya agak lambat menangkap jenaka cerita ini? ah..mungkin saya sesuci caha...kata hatiku.

  1. katunX said...:

    kasihan si tua...

    nasib baik ada pembantu...

  1. Syafeeq Subhi said...:

    siut, aku tak paham mule2..

    serius aku x paham.. tp setelah aku amati... n member aku si Katunx explain.. br aku faham..

    hahaha...

    p/s: sori la aku terlmbt 32 saat..