"Kenapaku Kopek Puzzle?"




Title : "Kenapaku Kopek Puzzle?"
Medium : paper, pen, and photoshop
Technique : memintal hingus dan calitkan pada permaidani jiran.




Berikut adalah susunan keputusan bagi pertandingan tanpa sebarang habuan yang lalu. Mengikut kedudukan undi dan komen hakim : (sila terima kenyataan)

1. "Kenapaku kopek puzzle?" :: anonymous
Tahniah, anda menang! Maksud "setiap insan itu bertanggungjawab terhadap kemusnahan dunia dan patut menyesalinya" dapat disampaikan dengan terang. Saya juga sangat sukakan "kopek". Dan sila pamer nama selepas ini, kini anda sudah melepaskan peluang menjadi popular.


2. The pledge :: axe
Tajuk ini menarik, tapi tidak berunsur seks. Maka dia kalah sedikit sahaja.


3. Pencuri Matahari :: sarah san
Setelah dinilai, watak bukanlah pencuri dimaksudkan. Dia tidak memakai stoking wanita dimuka dan memegang besi pengompel pintu.


4. Gile Kuasa :: shikin
Tajuk yang hampir tepat, tapi ahli terdekat atau teman wanita memang tak dibenarkan menjadi pemenang, kurangkan kontroversi.


5. Ini hak aku :: robot
Dan ini juga hak aku untuk tidak memilih kamu sebangai pemenang. Terlalu aggressive, robot memang tak punya perasaan.


6. Kenapa ia disingkirkan, dan biarkan sesuatu yang hitam menutup cahaya yang cerah
:: mukrimania
Apa yang panjang sangat ni?, kalau terpilih mampu mencacatkan rupa paras blog ini.


7. Rambutku lari dibawa angin menjadi kepulan awanan :: cipung
Hahahahahahahahhahaahah! Hahahahhaha! Hahahah! Fani.


8. Jingga :: zureen
Mungkin sesuai bagi nama kugiran ala-ala indopop, boleh lawan unggu.


9. The missing pieces :: don carleone
Missing pieces of Britney ke? Idea anda menarik, tetapi kerana kepayahan mengeja nama kamu, membuatkan markah kamu kurang.


10. B_OTAK :: ad_apeng
Walaupun usaha yang cukup gigih diberikan oleh anda. Tapi title abang ipar itu termasuk dalam kategori ahli keluarga. Sila masuk pertandingan keluarga lain.


Pihak penganjur mengucapkan ribuan terima kasih, kerana melayan. Harap boleh beri kerja sama pada lain waktu. Sebarang bantahan sila simpan, atau belanja saya makan dengan penuh rasa marah.



**************************************************************************************************************************************************************************************

31 comments:

  1. Fathul said...:

    A simple picture with a thousand meaning;
    it also make me want to whining,
    This simple task seem too cunning,
    What is your true intention O, don't you running!

    Okke,

    Suggestion = Pieces of life, (Secebis Kehidupan or Ku gemgam secebis kehidupan.)

  1. Fathul said...:

    Ahh...malus,, gengam kah??

    This is madness!!!!

  1. Anonymous said...:

    tajuk:
    1. si puzzle seperti Ginger Bread Man mencuri awan hitam?

    fathul: *genggam ;p

  1. Cebisan alam is not that bad u know.

    well, Menggenggam Langit lagi poyos.

  1. Anonymous said...:

    "kenapaku kopek puzzle?"

    mamat botak tu terasa puzzle dengan tindakan dia mengopek puzzle

  1. rObOt said...:

    (1)puzzle otak?
    (2)ini hak aku!

  1. Mohd Syahar said...:

    gemgam? wow, fathul sudah terlalu kebaratan. takpe fathul. tuhan memahami semua bahasa, yang penting niat.

    aku sajeskan tajuknya : ah belum dapat fikir lagi. maaf.

  1. cipung said...:

    tajuk yg sesuai..

    "rambutku lari di bawa angin menjadi kepulan awanan"

    aku rase ok aa

  1. alhaddads said...:

    biasanya kita selalu mengunakan pepatah bulan jatuh keriba, yang membawa erti maksud brtuah.

    tapi kali ini, ia adalah cebisan alam.di sebalik awan hitam. erti yang terlalu berlainan.

    HURAIAN:
    alam ini telah terlalu tua untuk kita masih lagi bersenang lenang,dan termenung. yang akan hilang satu persatu.. dan akhirnya lenyap. sebagaimana kematian yg sentisa menanti... KAU BUAT AKU INSAF OTAK...!!!!!


    tajuk yg sesuai aku rasa... apa yang kau persembahkan sekarang... kau dah tak perlu untuk edit.

  1. alhaddads said...:

    biarkan semua orang memikirnya..

  1. Santo said...:

    bagi aku lukisan mu ini menimbulkan tanda tanya otak..so tajuk pilihan aku: TANYA TANYA?

  1. John Melawi. said...:

    betul.

    betul yang kata tajuk sudah sesuai dengan gambar.


    apa yang kau fikirkan itu sebenarnya yang baik.

  1. Ftahul : ko kene masuk kelas peralihan balik ni bro...hehe!
    piece of life...mcm lagu britney spears dalam versi yg baik. heh!

    anony: cik paper_cat, cubaa membuat tajuk sambil menghina lukisa tuan puya, dikira disqualied.
    tq, sekolahkan si fathul.

    neem: tajuk asal walaupun dikira sedap, tetap juga aka diubah...itu pendirian penulis/pelukis ini yg egonya masih tiggi. he~

    anony: "kenapaku kopek puzzle?" tajuk kamu masuk list finalist. tunggu keputusan nnt.

    robot: tajuk melibatka nama tuan blog (cubaa mengampu yang baik). dikira disqualified juga. "ini hak aku" akan dipertimbangkan..masuk final jugak.

    syahar: kau terlalu malas dan hanya tahu melayan rasaksa didalam perut itu sahaja.

    cipung: sekali lagi..cubaa mengaitka tuan blog dg tajuk...anda disqualified, walaupun begitu mendapat undia tajuk paling boleh gelak oleh juri.

    alhadads: aku juga insaf....hehe!
    terima kasih atas peneragan anda yang panjang lebar sihingga membuat diri pemilik blog ini tekesima dengan penghayatan orang lain..
    keperhatinanmu amat saya kagumi (buka nama awek jepun).

    santos: tajuk anda agak kurang enak, dan ada unsur repeatative yang memualkan...juga nampak perbuatan tidak serius...kamu masuk final sb nak bg cukup korum.

    joh melawi: seperti awal2 lagi ku katakan, tajuk tetap aka ditukar kerana keegoan penulis blog yang tak mahu kalah..hehe! maafkan dia.

    kepada semua yang masuk bertanding...keputusan akan di beritahu pada entri selepas ini. sekarang juri2 sedang sibuk menganalisa jawapan peserta. jg ganggu mereka dgn apa2 panggilan atau pesanan teks ringkas.

  1. SaraH San said...:

    permainan puzzle sangat best ;)

  1. mukrimania said...:

    aku x brape suka puzzle.

    cadangan tajuk aku.
    ~kenapa 'ia' disingkirkan, dan biarkan sesuatu yang hitam menutup cahaya cerah.

    arghh.pnjangnye.
    abaikan jika ko x suke.
    =]

  1. zureen said...:

    or simply, 'Jingga'?

  1. sarah san: adakah itu tajuk cadangan anda? permainan puzzle dicipta untuk habuskan masa kita.

    mukrimania: tajuk ko yang sgt panjang itu diterima untuk jadi finalist, tapi pada awal2 pusingan juri sudah tergigit lidah masa menyebutnya, lalu digugurkan.

    zureen: tajuk kamu masuk final.

    nantikan keputusan dlm masa sehari dua lagi.

  1. Don Corleone said...:

    Ruang kehidupan or breathing space or kekosongan yang diisi.. or vacancy or awan terpilu.. ahahhaha

  1. SaraH San said...:
    This comment has been removed by the author.
  1. SaraH San said...:

    Pencuri Matahari !

    Hmppphh >:(

    Bak balik matahari tu :(

  1. Don Corleone said...:

    The missing pieces

  1. :: ShikiN :: said...:

    hmmmm?

    "Serpihan langit yang tidak kelihatan atau tidak kekal" ?

    or

    "Pengaruh seseorang terhadap serpihan alam yang sgt besar" ?

    Gile kuasa..haha! (^_~)

  1. :: ShikiN :: said...:

    "Pengaruh seseorang terhadap serpihan alam yang sgt besar" ?

    pembetulan: pengaruh seseorang terhadap serpihan alam adalah sgt besar...

    abaikan,xsedap pun...eheh..

  1. Anonymous said...:

    bro, gua rasa lu punya lukisan kali ni gua boleh kasi satu tajuk la. tapi tak tau lu setuju ke tak. gua peduli ape? gua lasa la itu tajuk yang gua lasa la..............
    B_OTAK lu suluh lia olang mikir ma apa pasat itu ala B. B boleh njadi boloh, baik, bangang, bahalol, bengap, bijak, bijaksana, bijak sini, bistari macam-macam lagi maaaa. otak takkan talak tau.
    ok wa chow lulu esok ala keleja....
    gua kan abang......hehheheheheh
    ad_apeng

  1. axe said...:

    'THE pledge' yang semua pun akan jadi satu. satu hari nanti. dengan izin

  1. don corleone: ape ke susah sgt nak eja nama ko nih? haha! pada komen pertama kamu, semua tak boleh pakai, tapi komen ke-2 nampak anda mula faham..masuk final.

    sarah san: pencuri matahari...agak nice. masuk final gak la.

    shikin: walaupun kamu teman wanitaku, tetapi non of the tajuk yg panjang itu layak ke final (tiada sifat kronisme) hehe! tapi saya mahu yang ini "Gila Kuasa..haha!". Maka masuk final dgn tajuk "gila kuasa..haha!"

    anony (ad_apeng): kerana anda abg iparku, walaupun tajuk agak tak masuk akal kerana lebih tumpukan pada watak botak dan bukan karya sepenuhnya..anda layak kerana satu-satunya peserta berloghat cina.

    axe: aku dah lama tunggu hang punye penyertaan, at last..."the pledge" masuk final dan aku harus beri pujian..ianya sgt bagus.

    terima kasih sekalian penyinggah yang menjadi peserta..kamu semua sgt cantik dan hensem dan berbody supermodel(wanita) mempunyai otot mampan (lelaki). nantikan pengumumanya pada entri terbaru.

    cheer all!

  1. John Hafiz said...:

    Aswad Gurun : Saya mahu tampal puzzle di kepala saya.

    Aku kena menang walaupun dah tarikh tutup!

  1. John Hafiz said...:

    Babi, aku nak hang ulas tajuk aku sekarang jugak!

  1. john hafiz: mulut kau bau bangkai! puzzle di kepala aswad berbentuk punggung hang yg bernama "abbas" itu. sila lekapkan punggung anda betul2 pada kekosongan atas kepalanya.

    khinzir! kau tewas!

  1. John Melawi. said...:

    lar..

    tajuk dia kenapaku kopek puzzle ke?

    tak agresif sungguh.

    eh, bukan.

    tak polisindeton lansung.

    tapi takpe.
    aku tau pemilik entri ini engkuh dan ego.

    bagus2.

    :)

  1. Anonymous said...:

    bade..

    gua tak perlu popular..

    gua tolong bakar..bukak payung..sambil sebut 'BOH'..

    lebih senang menjadi unsung hero!!

    p/s:jgn berkarya di dinding gua