Kerastangan

01) Perempuan Api : Acrylic on Canvas : 14" x 10"




02) Kuda Gerbang : Acrylic on Canvas : 14" x 10"




03) Shikin Korek Hidung : Acrylic on Canvas : 14" x 10"


Entah berapa kali niat menerbitkan entri saya tersembelit. Jika kamu seorang bapa yang bertanggungjawab, pasti anak terjaga tidur dan kekacauannya lebih penting dari blog basi ini. lalu saya sorok niat tadi di ceruk hati yang paling gelap, dan biarkan niat itu keletihan menangis pinta dibebas, sesekali tutup matanya dan beri sedikit renjatan elektrik.
'
Pada yang setia membaca (saya tak fikir mereka masih ada), jangan putus asa, pasti blog ini tidak akan berakhir lagi. Hanya masa yang menentukannya, mungkin namanya akan saya tukar menjadi Otakkapasitilebihrendah. Siapa tahu? jangan cuba jawab atau angkat tangan kamu, saya bukan mampu dengar atau nampak pun.

Sepatutnya pada 12 disember yang lalu, harus ada sebarang entri bagi menyambut ulangtahun ke-3 Otakkapasitirendah. Kali ini tiada bunga api, kastam rampas dan gudang pusher meletup. Tapi saya tidak risau, kerana tiada siapa membayar gaji saya menulis disini, malah tiada sebarang pendapatan lembab yang saya peroleh jika blog ini dilawati.
'
Jika setahun dahulu blog ini maju, saya ada pasang niat, mahu cuba jual makanan secara pesanan atas talian. Mungkin kamu lapar ketika membaca, dan mahukan otak-otak otakkapasitirendah sebagai kudapan. Siapa tahu? jangan cuba jawab, walau dalam hati.

Seperti dirajah, kini medium seni saya sudah sedikit maju dengan penggunaan alat seni yang lebih kelihatan serius. Hasil bersekongkol dengan acrylic, pakatan subahat kami berjaya menjinakkan 3 papan canvas. Dan kini kamu sedar bahawa saya masih tegar menconteng. Sekadar memberitahu walau kamu tidak mahu, saya dalam misi menconteng habis-habisan sehingga habis, 2 koleksi sketch book.
'
Saya yakin tahap terer tulis saya juga sudah merudum, dan setakat ini, sekurang-kurangnya 6 daripada 5 orang yang baca sudah nekad mahu berhenti membaca seumur hidup kerana bosannya penulisan ini.
'
Baiklah, saya berhenti.
'
'
'
P/S:: Jangan tersenyum seronok kerana saya sudah berhenti mengarut. Saya bukan boleh nampak pun.

7 comments:

  1. @amabanzai said...:

    Punya lama tunggu untuk your new update. ngeh XD

  1. Ali Azhar said...:

    Im reading. Update lah lagi :(

  1. Mama Anaqi said...:

    yeah, welcome back honey!
    normal la tu dh berfamily n jadi seorang bapa. yg penting kena pandai divide masa.
    bila lagi nak paint canvas dengan baby plak? hehe..

  1. rionix said...:

    fuh.. tgk2 da update..

  1. ikabash said...:

    nice! especially the last one. msg yg telus dr hati.. hahaha

  1. whammy said...:

    kuda gerbang kaler masuk ngan karpet

    nmpk mcam ada penonton ramai bersorak

    kalau ia x sengaja, lagi nice!