Muntah vegetarian (design baju T Foliage)



Title : Muntah vegetarian (design baju T Foliage)
Medium : Paper, pen dan photoshop.
Technique : Memintal buih

Lapan hari saya tidak kemukakan apa-apa entry, jangan tanya lagi, saya malas.

Seperti rajah diatas, adalah design baju T untuk kugiran bawah tanah berketuakan kelasi kaya yang tidak kacak. Gigi kapaknya sudah patah satu, tetapi kekayaannya men’deny’kan kepatahan itu dengan kos RM1,500. Walau sudah tidak rongak, dia tetap tidak mampu jadi kacak, so, what’s the point? Sama saja seperti buat pertukaran kerajaan tapi sistem tidak berubah. Pembaziran.

Dengan lengan besar seperti popeye akibat menjadi kelasi, dia mengugut saya men’design’kan baju T kugiran beliau. Saya yang tergamam melihat tattoo sauh dibahu beliau, terpaksa akur. Kerana lengannya saja besar dan bahunya keding, sauh itu kelihatan seperti mata kail.

“Foliage” dalam bahasa saintifiknya ialah dedaun. Maka manusia muntah akar, manakala kepalanya dijadikan pasu menanam tumbuhan, adalah pilihan saya. Dia gembira sambil melompat tinggi apabila ditunjukkan design ini. Saya kemudian mengambil kesempatan, membuat tumbukan sauk ke jejunum beliau semasa beliau mahu landing. Resultnya sama seperti gambarajah diatas. Muntah vegan.





P/S:: Jangan lupa beli baju ini bila keluar nanti, bukan kerana anda support kugiran ini, tapi kerana design saya.

5 comments:

  1. nashkia said...:

    menarik design tuh!! band apekah yg bakal guna design ni?

    p/s: kalo boleh share, ade gune ape2 software yg bagus-kah (reccomendation) untuk mereka hias t-shirt? baru mahu berjinak2

  1. haq said...:

    kelasi mengucapkan ribuan terima kasih dan sayang serta cinta dari seberang laut.

    p/s: xjumpa lagi ikan duyung vegan.

  1. Anonymous said...:

    muntah vege? klasik gile..

    sgt imaginative, creative, inspired, artistic n yang sama waktu dgn nya... hehe ;)