Snek untuk perantau


Title: Ding Dang Perantau
Medium: Image and photoshop, dan imageku yg bersih
Technique: Balik Kampung wei!


SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI, MAAFKAN DOSA BETA YANG SIKIT-SIKIT ITU, DOSA KAMU YANG BANYAK SANGAT ITU, BETA DAH MAAFKAN.


Kepada mereka yang terpaksa menderhaka pada ibu bapa, tidak pulang ke kampung disebabkan pekerjaan, tiada pengangkutan, kena tipu dengan ulat bas, terlajak tido atau merajuk, juga yang belajar diperantauan, tidak ketinggalan juga yang cuba menjiwai lagu P.Ramlee, sehingga kamu ambil keputusan beraya sebagai perantau. Dengan ucapan, "raya kat kampung BEST wooo..." dan kad raya ini, khas buat kamu sekalian.

Kepada yang tidak terlibat, selamat bergembira. Tiada kad raya untuk anda.



Salam ibu dapat lima ringgit,
Salam ayah dapat sepuloh,
Salam kakak dapat kurang seringgit,
Salam saya, sori liposen berkarat, tangan berpeluh.




P/S: Kepada mereka yang mahu menghantar kad raya maya kepada saya, sila kirimkan kealamat ini, kha_marulisme@yahoo.com. Dan duit raya ke akaun ini, CIMB 089000121688120009.

3 comments:

  1. zhfrz said...:

    memori silam btol dengan ding dang... llawa kau punya kad raya, apapun, slmt hari raya

  1. Al Hadi said...:

    waah... bestnya belog ni. aku dah link ke blog aku. keep up the good work!

    selamat hari raya!

  1. shashe said...:

    selepas tgk cita pondok buruk aku mengerti betapa pentingnya pulang ke kampung tika aidilfitri